چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

رحالی‌که رشد متعارف مصرف برق ۴ تا ۴.۵درصد است، اما امسال رشد مصرف برق در تهران به ۱۳.۸‌درصد رسیده که ۳برابر رشد متعارف به‌ حساب می‌آید.در کشورهای صنعتی رشد مصرف برق در سال، یک درصد و در کشورهای در حال توسعه ۳درصد است، اما امسال رشد مصرف برق در ایران به ۹درصد رسیده است.

اسراف برق در تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین، درحالی‌که رشد متعارف مصرف برق ۴ تا ۴.۵درصد است، اما امسال رشد مصرف برق در تهران به ۱۳.۸‌درصد رسیده که ۳برابر رشد متعارف به‌ حساب می‌آید.در کشورهای صنعتی رشد مصرف برق در سال، یک درصد و در کشورهای در حال توسعه ۳درصد است، اما امسال رشد مصرف برق در ایران به ۹درصد رسیده است.

گفته می‌شود افزایش افراطی استفاده از کولرهای گازی دلیل ثبت رکورد مصرف برق در ایران خصوصا تهران است.مدیرعامل توانیر می‌گوید از هر ۵مشترک برق ۴مشترک رعایت می‌کنند، اما آن یک مشترکی که رعایت نمی‌کند، بعضا تا ۱۰برابر سایر مشترکان مصرف دارد و شبکه را تحت فشار شدید قرار می‌دهد. براساس پایش هوشمند از شبکه برق ۱.۲میلیون دستگاه کولر گازی در یک سال گذشته اضافه شده که تا ۲۵۰۰مگاوات به مصرف برق ایران افزوده است.

رشد افراطی مصرف برق در ایران

کد خبر 874288
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    0 0
    ایران وابسته ی شدید به برق خارجی ها می باشد و متاسفانه فرهنگ سازی نشده که به جای تقویت خود روی شخصی به ساختمان سازی پرداخته بشود.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
    0 0
    در کاهش مصرف انرژی؛ جدای از شرایط گرمایی، سازه و لوازم برقی هم در جهان به روز و بهینه میشوند که متأسفانه کشور ما الویتش فعلا صرف سرمایه کشور برای خارج از کشوره، دیگه چه توقعی دارین که رشد مصرف یا کشورهای دیگر مقایسه کنید